Nieuwe kansen bij de veranderde consument

Sinds 2008 is de wereld economie drastisch aan het veranderen. De “luchtballonnen” zijn geknapt. Bedrijven en consumenten zijn op weg naar een reële economie, waarin de markt steeds transparanter wordt en men iedere munt nog eens omdraait voordat hij wordt uitgegeven. Eigenlijk wordt iedere consument zelf ondernemer: alles verandert en niets is zeker. Al is dat voor veel mensen een bedreiging, het biedt ook zoveel kansen: overtollige zaken weggooien geeft een opgeruimde en transparante markt. Daarin is het goed vertoeven, zowel voor de consument als voor bedrijven.

De consument is zeer kritisch op prijs-kwaliteit verhouding. Hij wil best wat meer betalen maar moet dan wel precies weten waarvoor. Daarnaast is de nieuwe consument efficiënt: hij leeft onder een grote tijdsdruk. Als hij het kan betalen laat hij zich graag “ontzorgen” maar wil ook weer precies weten op welk gebied. Transparantie is gewenst. Natuurlijk blijft iedere consument een mens: er blijft een “gunfactor” meespelen maar pas nadat de verkoper zijn deskundigheid bewezen heeft.

Welke rol speelt u als verkoopbedrijf in de “aankoopcyclus” van de consument die op zoek is naar uw product? Waar bent u goed in beeld en waar kunt u dat optimaliseren? Brengt dit veranderingen met zich mee? Zijn uw werknemers voldoende flexibel en gemotiveerd om deze verandering mee vorm te geven?

Veranderen betekent eerst het oude loslaten om plaats te maken voor het nieuwe. Het daagt ons uit grenzen te verleggen. Maar bovenal geeft het energie. Energie die ons als individu verrijkt maar bovendien tot een optimalisering van de teamgeest leidt. Samen sterk staan voor dezelfde uitdaging: een stijgende winst in steeds veranderende marktomstandigheden te bewerkstelligen voor ons bedrijf.

Ik help u graag deze uitdaging aan te gaan. Met 15 jaar ervaring in de keukenbranche ontwikkel en geef ik maatwerktrainingen gericht op verandervraagstukken en vele anderen, specifiek voor uw bedrijf. Indien de groep uit max. 10 personen bestaat combineer ik de trainingen met lekker Italiaans eten en dito wijn op mijn thuisbasis. Een geïnspireerde omgeving ondersteunt het teamgevoel.

Trainingsaanbod zakelijke markt- consument (business to consumer)

Brainstormsessie: welke kansen zijn er voor uw organisatie in de veranderde economie?

Training: Brainstormsessie: welke kansen zijn er voor uw organisatie in de veranderde economie?

Sinds najaar 2008 is de wereld economie drastisch aan het veranderen. De “luchtballonnen” zijn geknapt. Bedrijven en consumenten zijn op weg naar een reële economie, waarin de markt steeds transparanter wordt en men iedere munt nog eens omdraait voordat hij wordt uitgegeven. Eigenlijk wordt iedere consument zelf ondernemer: alles verandert en niets is zeker. Al is dat voor veel mensen een bedreiging, het biedt ook zoveel kansen: overtollige zaken weggooien geeft een opgeruimde en transparante markt. Daarin is het goed vertoeven, zowel voor de consument als voor organisaties en bedrijven.

Voor wie is de training bedoeld?
Managers en werknemers van organisaties die zich staande willen houden in de veranderde economie.

Wat leert u?
1. De geschiedenis en ontwikkeling van uw branche m.b.v. een specialist;
2. De consument toen en de consument nu;
3. Gestructureerd brainstormen over de kansen die de markt uw bedrijf kan bieden mbv de volgende vraagstellingen (in overleg):
        Welke rol speelt uw bedrijf op dit moment in de markt: sterkte en zwakte- analyse;
        Waarom doet u wat u doet in uw organisatie?
        De andere (maatschappelijke) doelstelling van uw organisatie: modegril of nodig?
4. Trechteren van nieuwe ideeën tot een hernieuwde visie op uw organisatie in de veranderde markt.

Wat levert het op?
1. Met een nieuwe frisse blik naar alle facetten van de veranderde economie leren kijken;
2. “Out of the box” denken: welke rol zou u het liefste vervullen in die veranderde markt zonder aan “uw bagage” te denken;
3. Vernemen hoe anderen of uw teamleden hierover denken;
4. Uw ideeën met anderen combineren tot een gestructureerde visie* hoe uw organisatie in die veranderde markt een rol zou kunnen spelen;

* Met een gestructureerde visie kunt u ervoor kiezen in een volgend traject een gericht plan van aanpak te maken voor uw organisatie.

Veranderen met uw team

 

Training: Veranderen met uw team

Veranderen betekent eerst het oude loslaten om plaats te maken voor het nieuwe. Dat is voor veel mensen een (onbewust) heftig proces. Na de bewustwording dat verandering noodzakelijk is, komt de lastige stap om dat bij onszelf toe te laten. Uit je comfortzone treden kost moed en kracht. Dat we ons daarbij kwetsbaar op kunnen stellen in het team is een voorwaarde. Het begrip voor elkaar neemt toe. Wanneer vervolgens ieder teamlid in een veilige sfeer feedback kan ontvangen en geven, maakt dat er een open sfeer ontstaat  met veel vertrouwen voor de toekomst. Immers alle (toekomstige) problemen worden besproken en opgelost: geen berg te hoog, geen uitdaging te groot. Wij kunnen het aan!

Voor wie is de training bedoeld?
Voor teamleiders en teamleden die met elkaar voor een verandertraject staan in hun organisatie.

Wat leert u? *
1. Begrijpen wat weerstand tegen veranderen is: welke fases kan een mens doorlopen?;
2. Bewustwording en herkennen van eventuele weerstand bij uzelf;
3. Herkennen van weerstand bij collega’s in uw organisatie;
4. Actieplan opstellen voor omgaan met weerstand in uw organisatie aan de hand van een praktisch stappenplan;
5. Uitvoeren van het actieplan en evalueren/verdiepen van praktijkcases.

* Het leren geven en ontvangen van feedback, uitsluitend wanneer dit niet beheerst wordt in uw team.

Wat levert het op?
1. Managers/medewerkers die zich niet (langer) verzetten tegen de onvermijdelijke verandering in uw bedrijf maar die openstaan om dit proces te laten slagen;
2. Het loslaten van weerstanden levert nieuwe energie op voor iedere medewerker: een gemotiveerd en energiek mens met krachtige uitstraling voert zijn werk beter uit;
3. Medewerkers zonder weerstand versterken de teamgeest: samen sterk staan voor dezelfde uitdaging: winst maken in steeds veranderende marktomstandigheden voor uw bedrijf.

“Om mensen in beweging te krijgen moet je weten wat hen tegenhoudt”

Verandering van spijs doet eten (een inspirerend bedrijfsuitje met uw team)

 

Training: Verandering van spijs doet eten (een inspirerend bedrijfsuitje met uw team)

Voor wie is de lekkerbekkentraining bedoeld?
Voor ieder bedrijf of team met 10 deelnemers (max. 12) die een kookworkshop zoeken waarbij je als mens en team geïnspireerd wordt.

Wat leert u?
1. Elkaar te beoordelen op smaak/leerstijl;
2. Zich bewust te worden hoe de andere teamleden jou zien in het team;
3. De theorie van de smaakstijlen gericht op de mens;
4. Een heerlijk gerecht te bereiden in de smaakstijl die je past met een hoop lol;
5. Het verorberen van heerlijke gerechten met je team onder het genot van een passend glas wijn/thee/drankje bij ieder gerecht;
6. Terugkoppeling en handvatten om als mens en als team hiermee je voordeel te doen;
7. Geïnspireerd de deur uit te gaan met een goed gevulde maag al dan niet met passend vervoer.

Wat levert het op?
Ontspannen bedrijfs/teamuitje met een “hoger doel”;
Omzet/moraal gaat omhoog door:
1. Blije en geïnspireerde medewerkers/teamleden;
2. T
eamleden die meer begrip hebben gekregen voor elkaar en daardoor meer zullen doen voor elkaar 1+ 1 = 3!
3. Teamleden maken graag onderdeel uit van een gemotiveerd team die leuke dingen doen met elkaar;
4. Het gevoel te hebben dat je er toe doet in je team.

Prijsindicatie:
€ 100,00 per persoon incl. 5 gangendiner en alle drankjes (groepsgrootte min. 6 personen en max. 12 personen)